Family meeting - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu Family meeting - Reisverslag uit Bundaberg, Australië van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu

Family meeting

Door: Paulien Weijs

Blijf op de hoogte en volg Paulien

02 Juni 2013 | Australië, Bundaberg

Sri Lanka voelt alweer eeuwen geleden, maar het is maar een maand geleden dat ik daar vertrok. Vlak na mijn laatste blog heb ik een paar infecties opgelopen van muggenbeten, omdat ik er niet van af kon blijven met mijn nagels (en nagels in Sri Lanka zijn nooit echt schoon). Mijn linkerenkel was daardoor flink gezwollen en voor zo'n drie dagen kon ik niet fatsoenlijk lopen. Ik moest de hele dag met mijn voet hoog zitten, met andere woorden: Ik was toegestaan lui te zijn (maar dat was ik toch al). Voor vier weken heb ik in mijn favoriete plekje in Sri Lanka gezeten waar ik alleen maar spelletjes heb zitten spelen met vrienden en hier en daar mijn handen uit de mouwen gestoken heb bij de renovatie van het huis van een vriend. Ik nam af en toe een duik in de zee, maar dat was niet echt verfrissend, want zelfs het water was er warm!
Na een paar dagen ben ik terug naar Kandy gegaan. Het was fijn om Leela weer te zien, maar na een paar dagen moest ik Sri Lanka toch verlaten. Volgende stop Singapore! Eenmaal in Singapore was ik ontzettend moe omdat ik een nachtvlucht had en ik vooruit ging in tijdzones. Dit resulteerde in een ochtend rondslenteren in Chinatown en een middag en avond spelletjes spelen in het hostel, omdat ik te moe was iets anders te doen. De volgende dag, Koninginnedag, heb ik de hele dag in het vliegtuig gezeten. Singapore – Kuala Lumpur – Melbourne. Eindelijk ben ik in Oz aangekomen! Hier heb ik naar uitgekeken! Je zou zeggen dat de cultuurshock van Nederland naar India groter zou zijn dan van India/Sri Lanka naar Australië. Nee! Ik heb de eerste maand in Australië ontzettend moeten wennen, alles is hier anders! Ik deel mijn kamer hier met andere mensen en dan nog is het veel duurder dan in Azië, bleh! Ik moet zelf koken, help! Niemand staart naar me, de straten zijn schoon, noem maar op!
Ik kom 's avonds mijn dorm binnengelopen (waar 13 mensen meer slapen) en ik word verwelkomd door zo'n 30 backpackers die een feestje aan het bouwen zijn in mijn kamer. Eerste gedachte: Nice, people! Tweede gedachte: Oh shit, ik moet hier slapen! 'Welcome to The Jungle!' Waarom 'The Jungle'? Je moet uitkijken waar je loopt, want overal liggen tassen, kleren en de afwas. Op een zeker punt stond de afvalbak in het midden van de kamer, omdat er verder geen andere plek beschikbaar was. Geen probleem, ik kom daar alleen maar om te slapen en te douchen.
Na een paar weken waren eindelijk Franca, Sjaak en Mark in Melbourne geland en kon ik na zeven maanden weer wat familie zien, blij! Voor twee dagen heb ik ze op sleeptouw genomen door de stad.
Ik had het niet verwacht maar na drie weken Melbourne vond ik het toch wel erg jammer om te vertrekken. Ik heb een vlucht genomen naar Brisbane (vliegen is hier een van de goedkoopste manieren van reizen) waar ik uiteindelijk niet zoveel gedaan heb. Ik heb een beetje door de stad geslenterd en hier en daar een museum gezocht, maar ik heb vooral films gekeken in de cinema lounge, lazy!
Via internet heb ik mezelf een ritje naar Bundaberg geregeld met een random gozer, wat heel goed uitpakte. Het ritje van maar vier uur was erg gezellig. Het mooiste was nog dat hij het voor niets deed, hij wilde niet eens geld voor de brandstof, awesome!
Hier heb ik Julia na 11 maanden weer gezien en haar gastfamilie is super gastvrij! 'Make yourself at home and help yourself!' Gisteren zijn we met z'n alle naar de rum distillerie geweest voor een tour (Hazzaaaa!) en een kleine proeverij, omnomnom! 's Avonds hebben we de barbie aangestoken. Deze week ga ik meer vlees eten dan de laatste 7,5 maand bij elkaar! Het is fijn om weer bij familie te zijn, geeft een huiselijk gevoel.

  • 02 Juni 2013 - 20:47

    Peggy:

    Mooi om te lezen.. ik heb je wel gemist op onze familiedag.. mooi weer en leuk dagje..
    grz

  • 03 Juni 2013 - 10:40

    Wilma:

    We hebben weer een mooie familiedag gehad Paulien jammer dat jij en Mark er niet bij waren we hebben weer geluk gehad met het weer want vandaag is het zonnetje weer weg!!

    Je been is weer helemaal beter, niets meer aan te zien of zo.
    Je bent wel een boffert dat je bij het gezin waar Julia is dat je daar ook een weekje mag logeren zeg!
    Geniet nog een paar daagjes van je familie want ze vertrekken weer zo en ben je weer alleen!!
    Heel veel geluk gewenst met het zoeken naar werk en we spreken elkaar weer!!
    Groetjes Mam

  • 04 Juni 2013 - 10:32

    Paulien Weijs:

    Mark (Turner) heeft zelfs een ritje voor me geregeld terug naar Brisbane met een overnachting in Sunshine Coast. Misschien blijf ik wel aan de kust om daar werk te zoeken, k heb nog een paar dagen om daarover na te denken :) Balen dat we de familiedag gemist hebben, maar wij hebben onze eigen 'familieweek' hier ;)
Paulien

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 584
Totaal aantal bezoekers 24403

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 04 November 2010

Mijn eerste reis

16 Oktober 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: