Aussie in a nutshell - Reisverslag uit Winton, Australië van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu Aussie in a nutshell - Reisverslag uit Winton, Australië van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu

Aussie in a nutshell

Door: Paulien Weijs

Blijf op de hoogte en volg Paulien

16 September 2013 | Australië, Winton

Sorry aan iedereen die eerder iets van me wilden horen!!
Na een week met familie had ik er alweer genoeg van! Grapje, het was fijn om jullie te zien! Ik heb een lift terug naar Brisbane gekregen van Marks baas (nice!) en ben op zoek gegaan naar een baan. Na een week ronddwalen op Gumtree (Marktplaats van Australië) werd me een baantje in de schoot geworpen bij de receptie van het hostel. Een dagje in een printfabriek, dit werden uiteindelijk 2,5 maand. Ik heb 5 dagen in de week dozen in staan pakken met een Engelse vriendin. Het werk was saai, maar mijn collega's waren top! Ik heb veel geleerd over de printindustrie en ze hebben met zelfs een baan aangeboden. Ik zou graag hier in Aussie willen blijven, maar omdat ik mijn studie af moet maken en de printindustrie over 10/15 jaar dood is, heb ik vriendelijk bedankt. Ik heb een fijne tijd gehad daar en het was moeilijk om te vertrekken.
Al die tijd heb ik in het hostel gewoond met een fijne groep mensen om me heen (mijn familie). Door de weeks was het voornamelijk rustig omdat we allemaal werken, dus vroeg op. Behalve op woensdag: karaoke en thema-avond, lees: iedereen flink aan de alcohol. Als het lekker weer was, gingen we in het weekend naar het park om the chillen en wat biertjes te drinken of naar de lagoon om af te koelen in het koele water.
Na een paar weken ben ik met twee vriendinnen een weekend naar Byron Bay gegaan om even te ontsnappen aan de mensen in het hostel. Iedere keer dat je thuis bent, zie je dezelfde mensen dus we wilden wat afwisseling. Het was een fijn weekend we vonden het erg vervelend weer naar huis te gaan (ja, het was thuis voor ons).
Na 2,5 maand was het genoeg voor mij. Ik heb een auto gekocht (mijn allereerste auto) en ben de weg op gegaan om de oostkust te verkennen. In Rainbow Beach een Duitse ontmoet die mij wel mee wilde nemen op een toer naar Fraser Island (grootste zandeiland in de wereld en enige eiland in de wereld waar regenwoud groeit op lost zand.). We hebben vijf dagen rondgereden op het eiland en de mooiste plekjes gezien. Helaas konde we niet naar het meest noordelijke puntje, omdat onze 4 wheel drive niet door het losse zand kon over de enige toegangsweg naar het noorden. Iedere avond onder de sterren, de maan op zien komen en genieten!! Ik wilde niet weg van het eiland!
Na Fraser doorgegaan naar Agnes Water, hier wilde ik in eerste instantie maar één nacht blijven, maar omdat we een groot vuur op het strand hadden gemaakt, ik flink wat rum had gedronken, de zon op heb zien komen en letterlijk níet geslapen had, werden dit twee nachten. In Townsville heb ik de ferry genomen naar Magnetic Island (Maggie) en hier heb ik mezelf flink wat spierpijn bezorgd door in twee dagen zo'n 40/45 km te wandelen. De laatste dag op het eiland een flink hike naar de andere kant van het eiland gemaakt om daar een uur of twee op het strand te zitten en te genieten van alleen mezelf op het strand, de zee en de stilte!
Na Townsville heb ik twee nachten gekampeerd in Tully (het meest regenachtige plekje van Australië) met wat vrienden die van Brisbane over kwamen. Veel regen (in de tent), maar de zaterdag een fijne dag bij een van de watervallen gehad (no swimming allowed). Op zondag snel de spullen gepakt om naar Cairns te rijden, want ik had genoeg van al de regen en het kamperen. In Cairns kwam ik erachter dat deze stad niet helemaal mijn ding is. Er waren te veel party people en het draaide allemaal om zo veel mogelijk drinken. Ik heb dus mijn auto genomen en ben met een Engelsman naar Cape Tribulation gegaan voor twee dagen. Hier heerlijk op het strand gelegen, meer rum gedronken en genoten van de prachtige natuur.
Na Cairns realiseerde ik me dat ik echt op zoek moest naar een baan omdat mijn geld nogal op raakte. Ik heb een baantje gevonden achter de bar in een paatsje genaamd Winton (google that!), een dorp in The Outback met 800 inwoners waar volgende week een festival begint. Ik begon aan mijn reis van Cairns naar The Outback, maar ik was al snel gestrand bij een waterval. Hier ontmoette Aisling (een Iers meisje dat ik een lift heb gegeven van Cairns naar Townsville) en ik een groep Aussies. Zij waren op vis vakantie, maar ze hadden een dagje vrij van vissen genomen om de waterval te bekijken. Na een hele middag in het water rondhangen, werden we uitgenodigd om bij hen verse vis te komen eten. We zijn op stap gegaan en in hun vakantiehuisje blijven slapen. In de morgen hebben we zelfs wat vis meegekregen omdat ze het niet mee konden nemen in het vliegtuig.
Vanuit Townsville ben ik alleen de Outback in gereden en na 7 uur rijden werd het donker, lees: GEVAARLIJK! KANGAROES! De laatste 45 minuten was ik klaarwakker vanwege deze schattige beestjes.
Vandaag mijn eerste dag in de bar gewerkt, niet veel te doen omdat het maar een klein dorpje is, maar dit weerhoudt me van het uitgeven van geld!

  • 16 September 2013 - 15:03

    Johannes:

    Je heb een geweldig leven en geniet volop.
    Je komt nooit meer terug.Toch?

  • 16 September 2013 - 16:40

    Silvia Schoofs:

    Hoi meid, zo te lezen ben je nog lang niet van plan om naar huis ( nederland ) te komen. Wat een avontuur, geniet ervan en dikke kus, xxx

  • 16 September 2013 - 19:07

    Julia Weijs:

    Aah super vet dat je naar Fraser Island bent geweest, ik zou er eigenlijk ook heen zijn gegaan maar t water gooide toen roet in t eten. Maar we hebben t natuurlijk wel in de verte zien liggen in Hervey Bay ;)
    Agnes Water wilde ik eigenlijk ook met jullie heen gaan, ben je natuurlijk ook door Town of 1770 gekomen?! Vond je het net zo mooi als ik?

  • 17 September 2013 - 19:52

    Franca Weijs:

    He Paulien,
    Zo leuk om jouw verhalen te lezen !!
    Heb jij de dolfijnen/walvissen gespot bij Bayron Bay ??
    Wij alleen wat vinnen ! Haha !!
    En Fraser Island had ik ook erg graag gezien, maar ja voor die afstand hadden we helaas geen tijd meer.
    Fijn om dan te lezen dat jij er wel bent geweest.

  • 19 September 2013 - 05:20

    Paulien Weijs:

    Poeh, terug naar Nederland? Ik zal moeten over een paar jaar... Mijn hele trip was prachtig, maar mijn favoriete plekje tot nu toe is Fraser Island. Ik wilde niet meer terug. Over walvissen en dolfijnen gesproken: Fraser!! Ze zwommen zo de baai in, een mooie verrassing!
Paulien

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 24406

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 04 November 2010

Mijn eerste reis

16 Oktober 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: