Nog even… - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu Nog even… - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu

Nog even…

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien

20 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik heb vrijdag een paar nieuwe jongens in de klas gekregen. Ze zijn allemaal klein en irritant :P Basil is een van deze jongens en is eigenlijk niet nieuw. Hij zat al op Salesian, maar ik had hem in mijn voorgaande 8 weken nog niet gezien. Hij vroeg vrijdag zelfs: Where is Annelies? Terwijl zij al 10 weken weg is. Kun je nagaan hoe lang hij niet geweest is. Hij had dus drie vrienden meegenomen en ze zijn met z’n drieën erg ondeugend. Een hele uitdaging dus. Elaine is vrijdag na de pauze met de Steelband van school mee naar Waterfront gegaan om op te treden. Elaine had de steelband nog nooit gezien en gaat na dit schooljaar met pensioen en wilde dus graag mee. Ze had het aan Christie gevraagd en gezegd dat ik wel een oogje in het zeil kon houden tijdens de film na de pauze. Een kleine moeite dus kon Elaine gewoon mee.
Vrijdagavond ben ik gezellig met vrienden gaan stappen en hebben we weer wat dronken mensen in huis gehad, altijd gezellig…
Zondag was het super mooi weer dus Paulien op weg met Annemieke, Lisanne en Suzan naar het strand: Clifton Fourth! Na een ‘frisse’ duik (ik voelde mijn benen bijna niet meer van de kou) en wat zon ben ik samen met Suus doorgelopen naar Camps Bay om haar vriendje op te zoeken die aan het werk was bij Primi (een restaurant). Het was zo ‘druk’ in het restaurant zelf dat Jadon op het strand mensen aan het ronselen was om eten van Primi te bestellen. Op de terugweg hebben Suus en ik een smoothie gescoord om daarna terug naar het strand te gaan waar we nog even lekker van de zon hebben genoten.
’s Avonds hebben we een tafeltje weten te scoren bij La Med aan de zee. Daar hebben we lang gewacht op drinken en eten, maar hebben we wel lekker eten naar binnen gewerkt. ’s Avonds lekker op de bank gehangen en vroeg naar bed!

Maandag weer een dagje naar school. Ik had mijn laptop meegenomen omdat ik de jongens iets wilde vertellen over mezelf en Nederland. Na de pauze kwam mijn laptop tevoorschijn en alle jongens waren alleen daar al enthousiast om. De foto’s vonden ze erg leuk, vooral de foto’s van mijn familie, Leon en ons huis. Het huis is erg groot voor Afrikaanse begrippen, dus ze waren er laaiend enthousiast over. Ik leek op mijn moeder en Thomas, Marjon en Mark leken ook allemaal op mij! Nederland was raar: geen bergen of heuvels, veel fietsen, sneeuw, mooie kleuren bloemen, kermissen, carnaval en Madurodam. We hebben het ook nog een tijdje over wiet gehad, want dat was volgens de jongens legaal in Nederland. Ik heb ze maar even uitgelegd dat het niet legaal is, maar ook niet illegaal en dat niet heel Nederland iedere dag stoned is! De jongens vonden het erg leuk en wilden nog meer foto’s zien. Helaas had ik niet meer foto’s op mijn computer staan.

Nog twee weken voordadt ik in het vliegtuig stap! Helaas voor mij en mijn huisgenoten hier, maar ik denk dat heel veel mensen in Nederland daar blij mee zullen zijn! :)

Liefs

  • 20 Oktober 2010 - 14:00

    Karin:

    heey plientjeeeeee
    nog maar even ja:(
    maar dan ben je wel weer terug bij je schatje en je familie en vrienden:D

    veel plezier nog daar

    xxkaatje

  • 20 Oktober 2010 - 15:01

    Truus:

    Ik hoop voor je dat de laatste twee weken net zo fantastisch zullen zijn als de voorgaande weken.
    Tot binnenkort,
    Truus

  • 20 Oktober 2010 - 19:02

    Anita:

    hee paulien,

    Is het alweer bijna voorbij wat gaat dat snel zeg.
    Nog veel plezier daar en tot snel.
    gr. anita

  • 21 Oktober 2010 - 07:43

    Mam:

    ha plien,
    begin je wel te missen hoor ben blij dat je over twee weken weer hier bent,vooral nu.
    geniet ze nog en groetjes vanuit beverwijk.
    liefs xxx mam

  • 23 Oktober 2010 - 13:05

    Hoi Paulien:

    Ja het aftellen is nu echt begonnen maar dat heeft natuurlijk ook wel weer wat. Je bent weer een hele ervaring rijker en dat nemen ze je mooi niet af en kun je (mede dankzij je foto's terugkijken op een hele bijzondere tijd :-))

    Tot gauw ;D en groetjes van Wilmie xx

  • 23 Oktober 2010 - 16:54

    Hannie.:

    Hoi Paulien, jouw verslag is leuk om te lezen. Veel plezier nog daar.
    Groetjes van Hannie.

  • 25 Oktober 2010 - 19:47

    Lennie:

    Heej lieverd!!!

    ik zal cker blij zijn als je weer mee kunt gaan stappen!!!!!
    afgelope zaterdag was wel leuk....maar mis iemand die lekker mee danst!! en gek doetmet mij!!

    dikke smakkerd

    je vliendinnetje

  • 26 Oktober 2010 - 17:00

    Jan En Tonny:

    Hoi Plientje
    nog maar 9 dagen geniet er nog maar van en dan ben je weer terug in ons koude kikkerlandje hier gaat alles zijn gangetje Peggy en Dirk Bas en Linda zijn allemaal op vakantie dus hier is het stil nog veel plezier en tot snel gr Jan en Tonny

  • 28 Oktober 2010 - 21:10

    Daisy:

    Plien!!
    Wat lees ik nu, over 7 dagen weer trug?? Jee das snel gegaan!! Maar leuk om je straks weer te zien, hebben je erg gemist! Was leuk al je verhalen te lezen!!
    Enne bedankt voor je reactie op onze site!!
    Tot snel!
    Geniet van de laatste daagjes!!
    Liefs Daisy

  • 31 Oktober 2010 - 10:47

    Peggy & Dirk:

    He Meis,
    nog 4 dagen.. geniet er nog even van en houd er alvast rekening mee dat je heimwee gaat krijgen als je weer thuis bent. Tot snel..
    groetjes

  • 03 November 2010 - 12:44

    Julia:

    Heey Meissie,

    Gisteren een super afscheidsfeestje gehad en hier issie dan; de laatste dag voor jou hier in Zuid-Afrika. Ik hoop dat je nog heel lang met heel veel plezier terug gaat kijken op je tijd hier. Ik weet dat je er ontzettend van hebt genoten en ben blij dat ik hier nog even met jou heb kunnen doorbrengen. Baie dankie voor de gezelligheid! Ik ga je missen! Laat af en toe wat van je horen.. Goede reis!!

    Liefs Julia

  • 11 November 2010 - 18:45

    Kimberly:

    Heey Paulien,

    Ik zie dat je weer thuis bent :) Ik hoop dat deze ervaring je veel heeft meegegeven en waar je veel van geleerd hebt :) Ik ben in ieder geval jaloers op je! Wie wil dit nu niet? Super hoor! :) Hahaha.. laat het mijn leerlingen maar niet horen (niet heel Nederland is stoned)..

    Have fun en we spreken elkaar nog!

    Toedeloetjes!

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Nog even…

12 Oktober 2010

Doceren en festivals bezoeken: m'n favo bezigheden

29 September 2010

Elk diertje z’n pleziertje

18 September 2010

Mijn fantastische jongens

13 September 2010

Moe, maar toch vol energie
Paulien

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 24412

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 04 November 2010

Mijn eerste reis

16 Oktober 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: