Moe, maar toch vol energie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu Moe, maar toch vol energie - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu

Moe, maar toch vol energie

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien

13 September 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik heb weer een fantastisch weekend achter de rug. Zaterdag naar Robbeneiland geweest (erg mooi, maar niet zo indrukwekkend als ik had verwacht). ’s Avonds een beetje gelounged en daarna de stad in gegaan. Zula was de bar waar we heen gingen en hier was livemuziek. Alternative en rock muziek, heerlijk! Ik heb me een avondje uitgeleefd, maar niet te hard want zondag was het plan de Tafelberg te beklimmen.
De zon stond hoog. Geen wolkje aan de lucht. De vogeltjes in de lucht. De andere diertjes in het gras en ik ging met Marijn en Nico met de taxi naar onze startplaats; Platteklip Gorge. Alleen al vanaf hier heb je een fantastisch uitzicht op the City Bowl. De jongeman die in het huisje zat bij ons startpunt wilde graag Euro’s hebben voor zijn verzameling! Hartstikke leuk en aardig, maar ik neem geen Euro’s mee als ik een berg ga beklimmen!! We kregen nog een informatieboekje mee en natuurlijk een kaartje met het nummer voor noodgevallen. Met goede moed vertrokken we met z’n drieën, maar na 20 minuten vond Marijn het niet meer leuk en wilde graag teruglopen. Nico en ik hebben haar over moeten halen om toch mee te gaan. We besloten dat we gewoon wat langzamer gingen lopen, omdat Marijn het niet aan kon. Dit kwam ook doordat Nico en ik beide sporten en Marijn niet.
Na dit voorval ging het prima met Marijn, maar we stopten wel veel. Hierdoor heb ik veel foto’s kunnen maken (en Nico ook). Deze zijn natuurlijk weer te vinden op picasaweb.google.nl/plienweijs. We liepen in de volle zon naar boven, waardoor het soms wel erg moeilijk was. Het water ging best snel op (had ik maar meer meegenomen), maar gelukkig lag iets minder dan de helft van onze weg in de schaduw waardoor het draaglijk werd! Na zo’n 1,5 uur kwamen we in de schaduw en was Nico al doorgelopen omdat het te langzaam ging voor hem. Ik wilde ook wel sneller, maar ik vond het wel prima en ik wilde Marijntje vooral niet achterlaten! De laatste helft van de klim hebben we dus ook erg langzaam gelopen, maar dat was de moeite waard. Na 2,5 uur waren we boven bij de laatste trappen en ik kreeg nieuwe energie. Zelfs zoveel dat ik de trappen op kon rennen en wel kon juichen toen ik boven was! Het was een heerlijk gevoel om een berg te beklimmen! Ik raad het iedereen aan die daar toe mogelijk is! Het geeft een voldaan gevoel! Niet alleen het uitzicht op de berg is adembenemend, ook het uitzicht tijdens het wandelen is geweldig!
Nadat ik per kabelbaan (nee, niet te voet) naar beneden ben gegaan, zijn we bij Subway langsgegaan om broodjes te scoren om ze op het strand op Campsbay op te eten met de ondergaande zon. Fantastisch mooi! Toen de rest nog koffie ging drinken, ben ik met Liza en Katharina naar huis gegaan. Ik heb nog heerlijk met mammie zitten kletsen op skype en ben daarna gaan slapen. Je zou verwachten dat ik een fantastische nacht zou hebben na zo’n klim, maar helaas heb ik best slecht geslapen en ben ik nu helemaal kapot!
Ik moest natuurlijk vroeg op om weer naar school te gaan en daar heb ik wel een leuke dag gehad. Ik heb de kinderen voorgelezen in het Afrikaans wat ze erg leuk vonden. Ze wilden zelfs dat ik het verhaal in het Nederlands vertelde. Ook heb ik een paar verhaaltjes in het Engels voorgelezen. Ik begon met één verhaal voor één van de jongens en binnen no time zaten alle jongens om me heen naar me te luisteren! Elaine zei zelfs dat ik erg goed Afrikaans sprak. Pluim voor Paulien :).
Ik heb het idee dat de jongens me steeds meer gaan waarderen. Vandaag wilden ze zelfs knuffels van me! Ik voel me steeds meer thuis op deze school, bij deze jongens en Elaine is geweldig!

Morgen weer een nieuwe dag waarin ik één van de jongens met letters ga laten werken en overmorgen ga ik het complimentenspel met ze spelen. Ik ben benieuwd hoe ze hierop reageren!

  • 13 September 2010 - 13:53

    Anne V Hees:

    Leuk verhaaltje weer, Paulien! :)
    Mooi dat het Afrikaans zo goed gaat!
    Super leuke foto's.
    En gefeliciteerd met het beklimmen van de top van de Tafelberg! :D
    Geniet ze!

    Liefs, x

  • 13 September 2010 - 15:08

    Truus:

    Ik zou best met je willen ruilen!

  • 13 September 2010 - 19:20

    Harry:

    hey plien

    je hebt het echt naar je zin daar en dat is natuurlijk super , mooie verhalen btw . leuke foto's , nog veel plezier daar en dsan snel weer terugkomen hé .

    xxx harry

  • 14 September 2010 - 13:14

    Wilmie:

    Hé Plientje je houd ons goed op de hoogte met je prachtige verhalen en schitterende foto's. Leuk om zo mee te kunnen genieten van alles wat jij daar meemaakt (en dat is me nogal wat) Geniet maar weer fijn verder dan horen en zien wij het wel weer.
    Groetjes en een dikke knuffel van Wilmie xxx

  • 14 September 2010 - 18:04

    Wendy Meerdal:

    Hoi Paulien,

    Wauw,ik kan me goed voorstellen dat je t geweldig naar je zin hebt,nogmaals dit is écht iets voor jou.In de weekenden lekker genieten van alles wat Z-A te bieden heeft.Geweldig,ik ga nu ef je foto's bekijken.
    weet je wel al zeker of je nog terugkomt?
    Groetjes Wendy

  • 14 September 2010 - 19:04

    Rian:

    Plien!
    Wat schrijf je toch mooi wat je allemaal meemaakt! klinkt erg gaaf! Chapeau voor jou en je goed afrikaans! ^^

    heb de gave foto's ook al op Facebook bekeken ziet er erg gezellig uit!

    Maar wel bij ons terug komen he!? ;)

    Liefs!

  • 17 September 2010 - 08:27

    Evy:

    Wauw, wat een leuke verhalen! Super leuk om ze te lezen :D Ik blijf je volgen!
    Heel veel plezier nog! Geniet ervan! Het duurt toch al veel te kort! ;)
    xx

  • 17 September 2010 - 11:30

    Kimberly Philippart :

    Heey Paulien :)
    Ken je me nog? :D Ik zag dat je naar Afrika was vertrokken en wilde wel even kijken hoe het met je ging! Super, al deze verhalen. Krijg zelf al een kriebelend gevoel om te gaan! Gaat het voor de rest ook goed met je? Veel plezier en ik zal je zeker volgen!

    Groetjes,

    Kimberly (van OA)

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Nog even…

12 Oktober 2010

Doceren en festivals bezoeken: m'n favo bezigheden

29 September 2010

Elk diertje z’n pleziertje

18 September 2010

Mijn fantastische jongens

13 September 2010

Moe, maar toch vol energie
Paulien

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 24417

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 04 November 2010

Mijn eerste reis

16 Oktober 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: