Namaste! - Reisverslag uit Delhi, India van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu Namaste! - Reisverslag uit Delhi, India van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu

Namaste!

Door: Paulien Weijs

Blijf op de hoogte en volg Paulien

18 Oktober 2012 | India, Delhi

Namaste, Delhi city, India! Voorbereiding: Een van de smerigste steden die ik tegen ga komen. Chaos, veel gebedel en hangwc's.

Laten we beginnen bij het begin!
Het afscheidsfeestje zaterdag en zondag was super. Veel lieve vrienden, leuke cadeautjes en een paar tranen. Heel fijn om iedereen weer te zien! Dinsdag op het vliegveld was het even moeilijk, maar onze reis kon beginnen. Een droom die uit gaat komen.
In het vliegtuig kregen natuurlijk overheerlijk vliegtuigvoedsel en de stoelen waren alles behalve comfortabel. De 6 uur en drie kwartier van Helsinki naar Delhi waren erg vervelend. De gozer voor me kon geen minuut stilzitten en zette zijn stoel zo ver mogelijk naar achter zodat beenruimte voor mij geen optie meer was. Het systeem waar we films en series mee konden kijken was kaduuk, dus de vlucht duurde extra lang.
Op het vliegveld werden we netjes ontvangen door medewerkers van het hostel, dus dit verliep super! In het hostel konden we direct door naar boven en zijn we meteen een dutje gaan doen. Hierna zijn we de stad in gegaan. Ik voelde me bijna een beroemdheid, iedereen kijkt ons aan zonder schaamte. Ze vragen nog net geen handtekening!

Mijn mentale voorbereiding was misschien iets te rigoreus. Chaos: ja! Overal wordt getoeterd, rijbanen zijn optioneel en voorsorteren staat niet in het woordenboek van Indiers. Ik heb tot nu toe nog geen hangwc's gezien, net als toiletpapier, maar in het hostel hebben ze hier wel rekening mee gehouden *zucht van verlichting*. Bedelaars zijn we alleen nog maar bij toeristische trekpleisters tegengekomen en de ranzigheid valt reuze mee. Ja, er ligt rommel op de straat en ja, hier en daar ruikt het 'een beetje' naar urine, maar voor de rest...

We hebben meteen een minivan trip geboekt om Rajasthan, Agra en Varanasi te bezoeken met eigen chauffeur. Dit trokken we diezelfde avond nog in twijfel, omdat we er achter kwamen dat in Delhi maar één travel agency zit die wordt genoemd in de Lonely Planet. Hier zijn we vandaag geweest en hebben bevestigd dat we een goede deal hebben gesloten.
We hebben de Gate to India gezien en de Sikh-tempel met dank aan onze tuktuk-driver Kazim.
Het Indiaase eten is fantastisch! Eten met je rechterhand, het liefst zonder bestek en bijna alles vegetarisch.

Morgen om 8.00 local time komt onze chauf ons ophalen om onze trip voort te zetten.

Here

Silence
only in words
Chaos
leaves a mark

Wind
takes me places
I've never been

Eyes
see things they've never seen
Eyes
see me

Colours
surround me
smile at me

Welcome to this world

  • 18 Oktober 2012 - 20:09

    Rob S:

    Super veel plezier Plientje!! Geniet er maar lekker van!

  • 18 Oktober 2012 - 21:45

    Mam:

    Hallo Paulien en Patricia,

    Fijn dat jullie het land ingekomen zijn .
    Wel lekker dat jullie door je hostel opgehaald werden op het vliegveld, anders had je misschien lang moeten zoeken of valt dat wel mee?
    Veel plezier nog en tot horens.

    Groetjes en kusjes Mam

  • 18 Oktober 2012 - 22:04

    Willemien:

    Ha Paulien!

    Je reis is begonnen! Mega veel plezier!! Kijk je ogen uit, maak regelmatig foto-back-ups, pas op jezelf en als een restaurant 0 gasten heeft, niet de eerste klant worden! Dat zijn de tips! Oh, en heel terugkomen natuurlijk!

    Groetjes,
    Willemien

  • 18 Oktober 2012 - 23:40

    Wendy,meerdal:

    Namaste Paulien,

    haha welkom in Zuid-Oost Azië, de plek op aarde waar ik van hou,heerlijk herkenbaar.Toch naar Agra?
    Dan wacht ik op de foto van de Taj Mahal.

    Veel plezier!

  • 19 Oktober 2012 - 00:10

    Joep:

    He Plientje ,

    Veel plezier daar in India !!

    Fotos makuhhhhh !!

  • 19 Oktober 2012 - 11:18

    Anja Weijs:

    Fijn te horen dat je het eten lekker vindt en als je met de hand eet maakt het ook niet uit of het bestek wel schoon is.
    Geniet ervan, we volgen je!
    Groetjes, ome Peter!

  • 24 Oktober 2012 - 19:44

    Truus:

    Paulien,
    En zowaar nog een literaire hoogstandje. Mooi gedicht!
    Truus

  • 24 Oktober 2012 - 19:44

    Truus:

    Paulien,
    En zowaar nog een literaire hoogstandje. Mooi gedicht!
    Truus
Paulien

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 425
Totaal aantal bezoekers 24452

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 04 November 2010

Mijn eerste reis

16 Oktober 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: