Incredible India - Reisverslag uit Jodhpur, India van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu Incredible India - Reisverslag uit Jodhpur, India van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu

Incredible India

Door: Paulien Weijs

Blijf op de hoogte en volg Paulien

24 Oktober 2012 | India, Jodhpur

Where to start!? We hebben alweer zoveel meegemaakt sinds mijn laatste update. En dat is pas vijf dagen terug!
Vrijdag zijn we rond 8.30uur opgehaald door onze chauffeur. Ja, we hebben een personal driver! Saraj neemt ons tot 30 oktober mee naar verschillende plekken in Rajasthan. Allereerst naar Mandawa. Een klein stadje met Havelli's: gebouwen met oude schilderingen. We verbleven in een hotel dat op één kamer na leeg was. We voelden ons erg op ons gemak: de mensen waren lief en we werden op sleeptouw genomen door de locals. Zaterdagavond werden we door Lalluu en twee vrienden op sleeptouw genomen naar het festival. We hebben met de kinderen en mannen gedanst op Indiaase muziek. Toen de vrouwen doorhadden dat twee westerse meiden aan het dansen waren, stonden alle vrouwen van het dorp ons gade te slaan. Een geweldige avond! Erg jammer dat we dit stadje zondagochtend weer moesten verlaten.
Ondanks de leuke ervaringen heb ik een aantal slechte nachten achter de rug. Waarschijnlijk door alle nieuwe indrukken en alle chaos. Ook op de grote wegen is het soms vrezen voor je leven. Saraj haalt soms de meest angstaanjagende capriolen uit. Als je al onze bijna-doodervaringen op zou tellen, zou ik al 1001 keer zijn gestorven. Niet alleen Saraj is zo, álle Indiaase en alle dieren zijn zo. Een koe kan gerust bedenken om midden op de weg te gaan liggen chillen en geitjes kijken niet eerst naar rechts en links. Een kleine opsomming van dingen die we verder tegenkomen onderweg:
dode honden
veel zand
mensen boven op een bus
hangend aan de bus
springbokkies
en eigenlijk nog veel meer!

We zijn zondag van Mandawa naar Bikaner gereden waar we net buiten de stad in een hotel terechtkwamen waar we voor een kamer konden afdingen van 750 Roepies naar 400, nice! Dit hotel had een ZWEMBAD! We hebben 's middags lekker een duik genomen en eigenlijk geen reet uitgevoerd tot maandagochtend. We zijn dan ook maandagochtend direct doorgegaan naar Khuri. Een klein plaatsje bij Jaisalmer waar we met Vodafone India géén bereik hadden. We waren dus totaal afgesloten van de buitenwereld. Als iemand ons hier iets zou aandoen, zou niemand het ooit weten! Hier hebben we een geweldige kamelensafari gemaakt door de woestijn. Voor 24 uur zijn we in de woestijn geweest met een fantastische gids die super veel leuke (maar ook minder leuke) verhalen te vertellen had. De woestijn is heel indrukwekkend en op dit punt was ik heel blij dat we de safari niet direct bij het reisbureau geboekt hadden. De andere reizigers hadden dit wel en ging 's middags de woestijn in, kwamen voor het avondeten terug en gingen daarna terug om in de woestijn te slapen. Wij hebben samen met Dewisi (onze gids) gekookt voor de lunch en het avondeten. Het was wel een beetje zandhappen, maar dat hoort erbij! De zonsondergang en zonsopgang waren fantastisch! Dit gevoel valt niet in woorden uit te leggen, dus je zult dit zelf moeten gaan ervaren, go for it!

Woensdag (vandaag) zijn we 's ochtends nadat we terug zijn gekomen direct de auto in gestapt. We stonken fantastisch, want de laatste keer dat we gedouchet hadden was zondagavond. Aangekomen in Jodhpur hebben we een leuk guesthouse gevonden in het hart van de stad en hebben een heerlijke wárme douche gehad. We hebben een rondje door de stad gewanderd met een Frans meisje en daarna een hapje gegeten op het dak van ons guesthouse.

Er is eigenlijk nog veel meer te vertellen, maar dan ben je over een uur nog aan het lezen, dus ik laat het hierbij.

Veel groetjes uit het mooie India!

Geluk

Intens geluk
De zevende hemel
gevonden in een klein hoekje
het verstopt zich voor zovelen

Grijp het vast
met beide armen

Intens geluk
De zevende hemel
het verstopt zich in een hoekje
gevonden door zovelen

• 24 Oktober 2012 - 21:56

Truus:

Paulien,
    Hopelijk heb je meer levens dan een kat en kom je - ooit - gezond weer terug!
    Truus

• 24 Oktober 2012 - 23:25

Vera Velthuizen:

Lieve Paulien,
    Wat een belevenissen en hoe gaaf is jouw avontuur! Geniet er maar enorm van en kijk een beetje uit! Ik geniet mee vanaf hier en volg je verhalen. liefs, Vera

• 25 Oktober 2012 - 10:11

Franca:

Ha Paulien,
    Jeetje wat een verhalen in korte tijd.
    Geen wonder dat je slecht hebt geslapen, je krijgt geen kans het te verwerken.
    Schrijf het maar mooi allemaal op, kunnen wij meebeleven !!
    gr Franca

• 25 Oktober 2012 - 11:07

Mam:

Lieve Paulien,
    Mooie nieuwe broek heb je al gekocht zit wel lekker luchtig denk ik.
    Zijn wel schitterende foto`s geen wonder dat je slecht geslapen hebt het is daar ook zo mooi.
    Geniet gewoon verder op je volgende bestemming we horen en zien het wel weer.

Liefs mam

• 25 Oktober 2012 - 14:02

Silvia Schoofs:

ha die meid,

wat een prachtige verhalen en ik zie dat je al bij de lokale c&a bent geweest voor een nieuwe outfit.
    geniet van je prachtige avonturen en wij blijven op de hoogte van je mooie verhalen. dikke knuffel van mij.

• 02 November 2012 - 23:52

Moniek Hopman:

Je hebt al vanalles gezien en meegemaakt! Leuk om te lezen. Geniet nog van je mooie reis en pas goed op jezelf. xx
Paulien

Actief sinds 01 Aug. 2010