Kerst, zon, zee en strand - Reisverslag uit Arambol, India van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu Kerst, zon, zee en strand - Reisverslag uit Arambol, India van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu

Kerst, zon, zee en strand

Door: Paulien Weijs

Blijf op de hoogte en volg Paulien

27 December 2012 | India, Arambol

Het is alweer meer dan aan maand geleden dat ik geschreven heb. Ik moet zeggen met dit weer voel ik er ook niet zoveel voor om veel te doen...
De reis van Nepal naar India was best prima. We hebben zo'n 35 uur in de bus gezeten met allemaal Nepali en Indiërs om in Delhi te komen. Daar hebben we in een veel te duur hotel overnacht om de dag erna in het vliegtuig te stappen om naar Goa te vliegen. Ik ben al drie weken in Arambol. Een klein plaatsje waar veel te veel toeristen zijn, maar waar spiritualiteit een plek gevonden heeft. Deze plek is lang lang geleden ontdekt door de hippies. Toen waren er alleen maar een paar vissers. Anno 2012 staat het hele strand vol met strandhutjes en restaurants. Er zijn meer strandhutjes dan dat er toeristen zijn waardoor zaken doen moeilijk is. De laatste jaren is Goa bekend geworden als dé feeststaat van India. Een reden om deze plek een bezoekje te brengen. Arambol is wat rustiger vergeleken met de rest van Goa wat ook wel prettig is (vooral voor mijn nachtrust). Een andere reden om Goa te bezoeken is natuurlijk de zee: rondlopen in bikini en mijn kleurtje bijwerken. Dit is namelijk zo goed als onmogelijk in andere delen van India vanwege de Indiërs die dit NOOIT zien. In Arambol is veel spiritualiteit te vinden. Er zijn veel yoga-, tantra- en meditatiecursussen, live percussieoptredens en iedere avond dansen op het zand tijdens de zonsondergang met het geluid van de bongo's, de fluit en andere interessante instrumenten. Ik heb zelfs een vriendin geholpen een yogabusiness op te zetten. Zo heb ik toch nog het idee dat ik íets doe, want de zon maakt dat ik me overdag veel in de schaduw begeef omdat het te heet is. Zo heb ik 's avonds nog wat energie om hier en daar een feestje of iets dergelijks te bezoeken.

Kerst werd hier ook gevierd, maar het kerstgevoel blijft hier een beetje uit. Er is zo goed als geen kerstversiering dus moeten we onze eigen kerstactiviteiten verzinnen. Zo hebben we met een groep vrienden bedacht dat we cadeautjes zouden kopen en een leuk dobbelspel zouden spelen. Zo hadden we eergister toch nog een beetje het kerstgevoel.

Morgen neem ik de bus naar Hampi om de boel daar te verkennen, dus ik zeg de zee en het strand gedag om weer een stukje écht India te zien. Hier ben ik wel weer aan toe.

Heel veel liefs en warmte in deze dagen. Wees voorzichtig op oudjaarsavond zodat ik jullie allemaal heelhuids zie als ik (ooit) thuiskom! En natuurlijk heel veel plezier!


Zonden

Hand in hand
rennen naar de horizon
wachten tot de zon komt
en je betoverd

Het water spat op
spoelt de zonden
van het gezicht
om in de diepte te verdwijnen

Het graaft zijn weg naar beneden
waar de zon nooit zal komen
waar de natuur blijft stromen
en de tijd vervaagt

  • 27 December 2012 - 07:45

    Daisy:

    Lieve Paulien. Ja ja k volg je nog steeds en vind het fijn te lezen dat het goed gaat. Veel plezier nog. De beste wensen alvast voor het niewe jaar. liefs Daisy





    y

  • 27 December 2012 - 08:08

    Robert:

    He schatje leuk verhaal hoop dat het ook echt goed met jullie gaat misje en zalmet oud en nieuw aan je denken wensje alvast al het goede voor 2013 xxx robert

  • 27 December 2012 - 10:36

    Emma:

    Plien!!!!

    Wauw zo leuk om weer iets te lezen :D! Het gaat dus goed. Hier ook :). Heb je nog genoten van de kerstdagen? Leuk dat dobbelspel. IK ben nu zelfs aan het werk. Haha twee dagen. Wel heerlijk rustig. Geniet ervan he! Jij ook veel plezier met oud & nieuw! Ik zal zeker oppassen in Amersfoort. Haha daar ga ik naartoe ;). Mis je maar we zien elkaar (ooit) weer. Xxxxx

  • 27 December 2012 - 21:06

    Peter:

    bedankt voor de mooi kaart
    geniet maar lekker van de zon zee en strand
    groeten uit nederland
    peter anja willem en frank

  • 28 December 2012 - 18:09

    Monique:

    Hoi Paulien,
    Ik vond het adres, achter op het prikbord. Kan nu eindelijk reageren.
    Fijn dat alles, redelijk, voorspoedig verloopt.
    Hier heb je ook niet echt het kerstgevoel. Wel qua versiering, maar niet de temperatuur, 12 graden! Geen witte kerst.
    Heel veel plezier met je verdere verkenning.
    Trouwens, een hele fijne jaarwisseling gewenst met veel reisplezier in 2013!
    Groetjes, fam. van Hout ;0)

  • 29 December 2012 - 13:01

    Wendy Bertrams:

    Fijn om weer eens iets van je te lezen.
    Een hele goede jaarwisseling en veel geluk en reisplezier in 2013!!!

  • 29 December 2012 - 13:01

    Wendy Bertrams:

    Fijn om weer eens iets van je te lezen.
    Een hele goede jaarwisseling en veel geluk en reisplezier in 2013!!!

  • 29 December 2012 - 13:01

    Wendy Bertrams:

    Fijn om weer eens iets van je te lezen.
    Een hele goede jaarwisseling en veel geluk en reisplezier in 2013!!!

  • 06 Januari 2013 - 21:41

    Groetjes Albert En Truus:

    beste wensen 2013 pas goed op

  • 27 Januari 2013 - 23:14

    Fam. Meijers:

    Hallo Paulien,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    Wat een belevenis maak je mee en erg mooi om je reisverhaal te lezen.

    Geniet van je verdere reis en wij zullen je reisverhalen blijven volgen

    Groetjes uit Meterik
    Ruud en Astrid
    Geert en Carla
Paulien

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 24410

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 04 November 2010

Mijn eerste reis

16 Oktober 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: