eindelijk aangekomen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu eindelijk aangekomen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu

eindelijk aangekomen

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien

26 Augustus 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zo, eindelijk ben ik er en heb ik internet...
Gisteren om kwart voor 5 ging het vliegtuig van Dusseldorf naar Londen Heathrow, in Londen was het feest want Liza kon niet roken (ze was bijna in huilen uitgebarsten). Ik zag op dat moment verschrikkelijk op tegen de vlucht naar Kaapstad: 12 uur in de lucht, bahbah!
In het vliegtuig zit je natuurlijk niet zo comfortabel dat je heerlijk achterover kunt liggen. Eén geluk: ze hebben verschrikkelijk veel en leuke films, muziek, series en noem maar op om je mee te vermaken.
Nadat we vertrokken waren, hebben we een goede vliegmaaltijd naar binnen geschoven (omnomnom). Toen ben ik begonnen aan Clash of the Titans (yeah). Best een leuke film.
Toen heb ik me aan mijn slaap overgegeven en heb ik toch nog kunnen slapen. Ik ben verschillende keren wakker geweest en eens op en neer gelopen door het vliegtuig om trombose te voorkomen :-P
Totdat Liza me wakker maakte met de mededeling dat we over een uur gingen landen. Maar voordat dat ging gebeuren, mochten we nog kiezen tussen quich of 'Inglish Brekfest' ;-). Dat was een minder goede ervaring met vliegvoedsel, maar je moet iets...
Het landen was fantastisch (vooral als Liza naast je zit met een gilletje als ze een stuk naar beneden zakt met het vliegtuig).
Eenmaal in Kaapstad hebben we een rondje gereden door de stad, we hebben op een uitkijkpunt gestaan en we zijn naar ons nieuwe huis gereden (met uitzicht op de tafelberg).

Onze huisbaas is echt een super toffe kerel. Hij heeft ons wat dingen verteld over het huis en internet (blablabla) en heeft ons toen op klein sleeptouw genomen om de buurt een beetje bekend te laten worden. We zijn weer naar een uitkijkpunt gereden waar hij ons vertelde over de Nederlanders die in Kaapstad waren (vroegah). Het mooiste van die vent was dat we met z'n tweeën achter in zijn laadbak van de truck mochten zitten. Dus wij (twee lieve, schattige, kleine meisjes) heel stoer achter erop. Maar het was wel eng. Ik wist de eerste 5 minuten niet hoe goed ik me vast moest houden.
Na de boodschappen werd dit ritje steeds leuker en konden we zelfs naar voorbijgangers zwaaien die ons na zaten te staren :-P

Nu zit ik samen met Liza brak te wezen van de reis in onze kamer. Ik ga dadelijk lekker onder de douche, want dat is wel nodig!

Voor iedereen: Stuur eens een mailtje ofzo, vind ik leuk!

Kusjes Plien

  • 26 Augustus 2010 - 12:43

    Eveline:

    Hee meis!
    Dat klinkt echt super!! Ik hoorde net al het een en ander van Liza, hahaha. Heel veel plezier en let goed op dat kleintje he;)
    Spreek jullie snel weer!
    X Eveline

  • 26 Augustus 2010 - 13:38

    Marjon:

    Hee Plien!!

    Nou volges mij wordt dit meer een leuke vakantie als een stage:P
    Gelukkig heb je het nu al naar je zin..;)
    Ik heb opdracht gekregen van mam om een koptelefoon MET microfoon te kopen..dus dat ga ik nu maar eens doen!

    x. Je lieve zusje:)

  • 26 Augustus 2010 - 14:17

    Rob:

    Hi there, little miss sunshine! Your trip sounds already fantastic! Kaapstad sounds great, have fun there.. (i know my English isn't perfect)
    Bye bye

  • 26 Augustus 2010 - 14:51

    Nina:

    Ha Paulien! Goed om te lezen dat jullie helemaal heelhuids zijn aangekomen! En zo te horen is de eerste indruk al positief. Ben benieuwd hoe het straks gaat bevallen bij jullie project. :) Maar eerst even bijkomen van de jetlag denk ik!

    Liefs Nina

  • 26 Augustus 2010 - 14:53

    Ik:

    Wij hebben geen jetlag (en geen tijdsverschil) :P
    Het is namelijk bijna alleen naar het zuiden, dus dezelfde tijdzone!
    En Rob, je Engels is prima!!
    xx Ik

  • 26 Augustus 2010 - 15:40

    Elsemiek:

    Hee Plien!

    Ik wilde je nog smsen om je een fijne stage/vakantie te wensen, maar daar is het nu te laat voor! Hihi dan maar zo.. Veel plezier daar!
    Volgens mij komt dat helemaal goed :)

    xx Elsemiek

    PS vanavond gaan wij met sen3 het tweede inmaken ;) (NOT)

  • 26 Augustus 2010 - 16:11

    Anne V Hees:

    Hee Paulien!

    Super dat je nu al een berichtje geplaatst hebt.
    Klinkt goed, zo'n toffe huisbaas!
    Succes met inburgeren, maar dat komt vast wel goed..
    Geniet ervan!

    Liefs, x Anne

  • 26 Augustus 2010 - 17:33

    Jan En Tonny Peggy:

    Hoi Plien
    Wat is omnomnom wij eten bijna alles,maar hier heb ik nog nooit van gehoord.
    Veel plezier en braai ze.
    Groet Tonny en Jan en Peggy.

  • 26 Augustus 2010 - 18:00

    Truus:

    Dag Paulien,
    Ik hoop dat je zo enthousiast en vlot blijft schrijven. Je bent er nauwelijks en er komt al een berichtje.
    Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen. Het begin is in ieder geval goed.

  • 26 Augustus 2010 - 18:50

    Nadine:

    Hay Paulien,

    Gelukkig ben je goed aan gekomen na de lange reis. Heeeel veeeeel plezier daar en let goed op je zelf en je reis genootje natuurlijk.
    Tot snel en hou ons op de hoogte.

    Groetjes uit het verre duitland haha
    xxx nadine

  • 26 Augustus 2010 - 20:15

    Franca:

    Ha die Paulien.
    Ik zie het al helemaal voor me, jij achterin de laadbak van de vrachtwagen!
    Ik vraag me af wat voor boodschappen je gedaan hebt dat je je daarna meer kon ontspannen....
    Zal wel goed slapen na die eerste ervaringen.
    Welterusten!

  • 26 Augustus 2010 - 20:42

    Anja Weijs:

    Hallo Paulien,
    Fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    Wij wensen jullie beide een te gekke tijd in zuid Afrika en zullen jullie volgen.

    Heel veel groetjes
    Peter Anja en kids

  • 27 Augustus 2010 - 10:39

    Lennie:

    Heej lieverd!!

    Ik kan niet wachten tot je weer terug bent....haha

    Maar tot die tijd wens ik je daar alle plezier van de wereld en natuurlijk een leuke stage ;-)

    En dat skype dat regel ik nog!

    Dikke kus en knuffel

    Je vliendinnetje

  • 27 Augustus 2010 - 11:01

    Wilmie:

    Hoi Paulien,
    Kom net van n andere pagina van waarbenjij.nu (van Wendy) en maar meteen naar jouw site. Jeetje wat ben jij al snel, leuk zeg. Enne dat vliegtuigeten kan natuurlijk niet tippen aan het CP-eten haha. Ikk wens je een fijne stage/vakantie toe en kijk alweer uit naar je volgende bericht (spannend).
    Groetjes en een dikke knuffel Wilmie. xxx

  • 27 Augustus 2010 - 11:26

    Camiel:

    Hee plientje heb je snel gedaan! waar was je nou met skype tijdens de BBQ? Iig heeft veel plezier daar en succes met je stage!

    xx

  • 27 Augustus 2010 - 16:25

    Maria Nabben:

    Paulien, wat fijn om te lezen dat het goed met je gaat daar in het verre Zuid-Afrika!! Ik wil toch nog even reageren om de mail van Elsemiek, want het is ze EEEEEEEEEcht niet gelukt om de senioren 2 in te maken, hoewel het derde wel een prima pot heeft gespeeld!! We gaan je wel missen maar gaan toch vol vertrouwen op 12 september de nieuwe competitie in en houden je op de hoogte!!
    Veel plezier met je stage

  • 28 Augustus 2010 - 09:25

    Anita:

    Hoi paulien,
    Gelukkig ben je goed aan gekomen. Veel plezier met je stage en ik zal genieten van jouw verhalen.
    gr. anita (cp)

  • 28 Augustus 2010 - 20:42

    Marianne:

    Dag Paulien,
    Ik hoop dat je inmiddels uitgerust bent en al wat hebt kunnen genieten van de omgeving. Geniet met volle teugen van dit avontuur!
    Groetjes,
    Marianne

  • 29 Augustus 2010 - 11:51

    Anne:

    Hoi Paulien,
    Leuk dat jullie zo enthousiast zijn! Heel veel groetjes van Liza`s moeder Anne

  • 29 Augustus 2010 - 19:20

    Bas En Linda:

    hey plien dan weet je natuurlijk ook hoe wij ons voelen na 20 uur in een vliegtuig geen lolletje maar wel de moeite waard voor zon land

  • 30 Augustus 2010 - 06:23

    Karin:

    plien!!!!!!!!
    Ik wist nhiet dat jij naar kaapstad ging
    wat gaaf zeg!!!!
    Geniet ervan, ook al is het stage? ;)

    kusss
    Kaatje ;)

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Nog even…

12 Oktober 2010

Doceren en festivals bezoeken: m'n favo bezigheden

29 September 2010

Elk diertje z’n pleziertje

18 September 2010

Mijn fantastische jongens

13 September 2010

Moe, maar toch vol energie
Paulien

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 24420

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 04 November 2010

Mijn eerste reis

16 Oktober 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: