He surfgirl! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu He surfgirl! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu

He surfgirl!

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien

29 Augustus 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdag zijn we bij de school geweest. Wat we daar zagen en hoe we ons voelden die dag heeft Liza prachtig beschreven: vandersandeinafrika.waarbenjij.nu
Het was dus alweer weekend!! Heerlijk.
Vrijdag zijn we ’s middags nog naar Waterfront geweest. Waterfront is een prachtig overdekt en niet overdekt winkelcentrum. Het is er alleen bijna zo duur als in Nederland. En daar bovenop wordt je met je neus op het feit gedrukt dat vele blanken het hier beter hebben dan de zwarten. Over het algemeen zijn de zwarten hard aan het werk en zitten de blanken op hun reet! Vooral op het terras is het erg duidelijk te zien. Toen Liza en ik naar huis liepen, was het voor ons beiden duidelijk: daar hoeven we net nog eens heen.
’s Avonds hadden we een meeting met een heleboel Nederlanders. 4Exchange had een borrel gepland bij Daddy Longlegs. Het was erg gezellig, maar na het eten zijn Liza en ik lekker naar huis gegaan omdat we alweer zo veel gezien en gehoord hadden dat we onze portie Afrika voor vandaag even gehad hadden.
Zaterdag hebben we de rest van de stad verkend. We hebben door Longstreet gelopen en zijn wat winkeltjes binnen gegaan, we hebben mensen gesproken en we hebben koffie en thee gedronken op het terras bij de markt waar men van alles aan ons wilden slijten. Van houten beeldjes tot de daklozenkrant. En deze mensen doen het op een meer vindingrijke manier van bij ons. Bij ons wordt er om geld gevraagd of staat men met een krant te kijken. Hier… komt er iemand naar je toe, lacht vrolijk en vraagt op een soort taal dat op Engels lijkt :P of je een krant wilt kopen voor de daklozen. Op sommige momenten kom je daar gewoon niet van af en sta je daar te lachen en ‘no, thank you’ te zeggen.
’s Avonds ben ik met de rest van het huis mee naar Knoxville geweest. Liza bleef thuis (in haar eentje). In deze tent draaiden ze alleen maar hiphop, maar ondanks dat heb ik me prima vermaak.
Na een heerlijke nacht zijn Liza en ik onverwachts meegegaan met onze huisgenoten naar Muizenberg. Hier gingen ze surfen. We konden mee, maar niet mee surfen. Tot plots een van de meiden zei dat ze thuis wilde blijven, omdat ze niet zo’n zin had. Ik mocht dus toch mee surfen. WOW! Wat een ervaring. De eerste keer dat ik überhaupt op mijn board stond, wat ik zo euforisch dat ik er niet aan dacht mijn evenwicht te houden, dus ik viel er meteen af. Uiteindelijk heb ik niet lang op mijn board kunnen staan, maar mijn eerste golfjes heb ik gehad en ze bevielen me prima. Ik ben nu bijna een echte surfchick en het bevalt me prima! Toen ik het water uit ging, had ik zo veel adrenaline in mijn lijf dat wegstroomde, besefte ik dat mijn kleine hoofdpijn huge is geworden. Samen met de misselijkheid die ik later in de auto kreeg, ben ik naar bed gegaan. Nog steeds is de hoofdpijn daar, maar gelukkig al minder dan straks (want dan had ik nu nog niet naar het scherm van mijn flaptop kunnen kijken).
Liza is voor me aan het koken (service!!) en ik krijg dadelijk een heerlijk hapje spaghetti voorgeschoteld.
Dinsdag gaan we naar de school (ik kan niet wachten!).
Ik laat jullie disndag weten hoe het was!
Kusjes Paulien

  • 29 Augustus 2010 - 17:46

    Liza:

    Lief ben ik hè, dat ik kook . :-P Doe er alleen een eeeeeeeuwigheid over! ;-)

  • 29 Augustus 2010 - 19:41

    Mam:

    Wat fijn Liza dat je zo goed voor Paulien zorgt.
    Heel veel succes dinsdag met jullie eerste schooldag.

    groetjes en xxxx mam

  • 30 Augustus 2010 - 06:26

    Karin:

    cool surfen:O

    Ik ga je verhaaltjes wel volgen hoor:D

  • 30 Augustus 2010 - 11:15

    Ik:

    FOTO'S STAAN OP
    PICASAWEB.GOOGLE.NL/PLIENWEIJS
    enjoy!

  • 30 Augustus 2010 - 17:57

    Lennie:

    Ik wil ook leren surfen ;)

    vet cool hoor!!!


  • 31 Augustus 2010 - 19:00

    Francien:

    Hoi Paulien,

    Hoe was je eerste schooldag lekker spannend zeker!!
    het zal wel een enorme ervaring zijn daar in zuid-afrika;p
    we wachten op weer een nieuw verhaaltje.

    XXX Francien(mam)


  • 31 Augustus 2010 - 21:51

    Marieke Kranenbroek:

    Hey Surfgirl!

    Ik had al het een en ander van je zusje gehoord maar ik dacht, laat ik zelf maar eens even lezen. Ik zou zo met je willen ruilen! Geniet van je tijd in zuid afrika en maak er iets leuks van!

    Groetjes Marieke

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Nog even…

12 Oktober 2010

Doceren en festivals bezoeken: m'n favo bezigheden

29 September 2010

Elk diertje z’n pleziertje

18 September 2010

Mijn fantastische jongens

13 September 2010

Moe, maar toch vol energie
Paulien

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 24418

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 04 November 2010

Mijn eerste reis

16 Oktober 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: