Een heerlijk weekend in een heerlijk land - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu Een heerlijk weekend in een heerlijk land - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Paulien Weijs - WaarBenJij.nu

Een heerlijk weekend in een heerlijk land

Door: Paulien

Blijf op de hoogte en volg Paulien

05 September 2010 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ik heb een fantastisch weekend achter de rug! Vrijdag na stage ben ik met vrienden naar het strand gegaan. Ik heb genoten van de zon, het zand en natuurlijk het water. Het was dan wel erg koud, maar eenmaal tot en met mijn buik in het water was het erg leuk. De golven zijn hier iets hoger dan in Nederland, dus ze spatten echt op tot mijn hoofd! De omgeving was prachtig, want naast het strand begon meteen de berg. Tussen de rotsen zijn huizen gebouwd, waar ik best in zou willen wonen. Op het strand stond geen zuchtje wind, omdat het hele strand omsingeld is door rotsen en bergen behalve de kant van de zee (zoals je kan zien op de foto’s). Ik heb samen met Marlika, Iris en Liza een heerlijke middag op het strand gelegen.
’s Avonds hebben we een OVERHEERLIJKE maaltijd genuttigd bij een cafe aan de promonade van Camps Bay. Camps Bay is the place to be. Gordon heeft hier een huis (so I’ve heard). We hebben dan ook naar de prijzen van de huizen gekeken, maar ik heb de conclusive kunnen trekken dat dit nooit mijn woonplaats gaat kunnen worden.
Terwijl iedereen die avond naar het optreden van Basement Jaxx ging, ben ik lekker thuis op de bank gaan zitten. Ik dacht dat ik zaterdagochtend ook lekker uit kon slapen, maar om 9.00uur was ik al klaarwakker, helaas!
Zaterdag heb ik als ontspannende oefening fantastisch geshopt in het Canal Walk Shopping Centre. In één woord: verybig! Ik heb me erg goed vermaakt met Emma, Marijn en Anna, maar ik heb hierdoor wel een blessure opgelopen. Mijn springschenen waren ineens terug! En ik moest die avond nog naar het huisfeest van Marlika. Ik ben daar wel geweest en mijn springschenen waren weg na vier of vijf biertjes :-P. Ik had ook wel verwacht dat het vandaag een zeer pijnlijke dag ging worden daardoor, maar gelukkig was er niets aan de hand!
Dus ben ik mee geweest met een stuk of 15 andere mensen naar Kaap de Goede Hoop. Ik heb daarnaast ook Cape Point gezien, of zoals ik het noem: het einde van de wereld! Dat is het natuurlijk niet, want het is niet eens het meest zuidelijke stuk van Zuid-Afrika, maar het is prima!
Ik heb mij in het park heerlijk vermaakt met foto’s maken, dieren bekijken en van het uizicht genieten. Ik heb een paar dieren gezien, maar de van de walvis die meerderen van mijn groep gezien hebben, heb ik alleen het opspattende water gezien .
Maar wat een geluk: ik heb wel bavianen gezien! Ze kunnen erg gevaarlijk zijn, maar deze groep was erg lief. Ik mocht zelfs een paar foto’s maken. Daarnaast heb ik marmotten gezien, een muis, veel verschillende vogels, een steenbok (of weet ik veel wat het was), een paar struisvogels, hagedissen en later heb ik pinguins bekeken. We zijn op de terugweg bij Simon’s Town gestopt om deze beestjes een bezoek te brengen. We hebben er veel gezien en gehoord. Ik had nog nooit een pinguin gehoord dus dat was een ervaring op zich!

Morgen ga ik weer naar het Salesians Institute. Ik ga Elaine vragen of ik binnenkort een paar leuke lessen mag geven aan de jongens. Een voorbeeld hiervan is het complimentenspel. Ik ben benieuwd hoe deze kinderen op dit spel reageren. Ik wil erg graag mijn steente bijdragen aan de toekomst van deze jongens! Ik denk dat Elaine positief reageert op mijn voorstel, maar dat weet je natuurlijk nooit zeker hier in Zuid-Afrika.
Dankie, voor alle leuke berichtjes. Ik vind het leuk om jullie reacties te lezen!

  • 06 September 2010 - 07:38

    Karin:

    lekker weekend!!

    sucses weer deze week!!!

  • 06 September 2010 - 08:16

    Truus:

    Fijn om te lezen dat 'je je niet verveelt'.

  • 06 September 2010 - 09:20

    Mam:

    Hè Paulien,

    wat ben ik jaloers zeg ik wou dat ik bij je was!!!
    Wat een mooie foto's!

    xxx mam

  • 06 September 2010 - 13:25

    Kim (korfbal):

    Hee Paulien..
    Wat een leuke verhalen, je vermaakt prima he.. Maar had niet anders verwacht. Zondag hebben we de eerste wedstrijd.. gaan we er een paar voor je in knallen..:D Fijne week daar. Groetjes van het leukste senioren team.. !

  • 06 September 2010 - 15:40

    Anne Van Hees:

    Leuk verhaaltje Paulien!
    Je ziet aan de foto's en jouw bijschriften dat je echt geniet daar. Dat is fijn om te lezen!

    Super mooie foto's, echt geweldige natuur daar!

    Geniet er maar lekker van!

    Liefs, x

  • 06 September 2010 - 16:57

    Loes (korbal):

    Haa Paulien! Je verhaal klinkt super, en erg herkenbaar ;) zoals Kim al zei, we zullen er ene paar voor je scoren zondag, jij lekker genieten daar!

  • 06 September 2010 - 19:12

    Anita:

    Hee paulien
    Zo te zien weer veel mee gemaakt. Succes met jouw idee van les geven. Lijkt me leuk voor de jongens.

    Veel plezier en geniet van alle, maar zo te zien doe je dat al.
    gr. anita

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

20 Oktober 2010

Nog even…

12 Oktober 2010

Doceren en festivals bezoeken: m'n favo bezigheden

29 September 2010

Elk diertje z’n pleziertje

18 September 2010

Mijn fantastische jongens

13 September 2010

Moe, maar toch vol energie
Paulien

Actief sinds 01 Aug. 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 24415

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2010 - 04 November 2010

Mijn eerste reis

16 Oktober 2012 - 30 November -0001

Wereldreis

Landen bezocht: